Kelas X 5

Silakan masukkan tugas Anda dalam kolom yang disediakan. Jangan lupa menuliskan e-mail Anda!

21 comments

  1. Banjarmasin, 18-10-2008

    Gasan Kartka kawanku
    di Banjarmasin

    Assalamualaikum Wr Wb
    Lawas banarlah kita kada tatamu.Kayapa habar ikam wahini, baik haja kalu? Barapa bulan sudah kita kada tatamu imbah kita lulus SMP,kada suah lagi batamuan.Dangar -dangar ikam wahini sakulah di Banjarmasin kalu? Banyaklah ikam baisi kawan disana? Jangan ikam kada ingat lagilah lawan aku!
    Aku wahini sakulah di SMAN 2 Banjarmasin,kalas sapuluh lima. Baik banar sakulahnya, lapanganya gin luas.Rami banar disini, gurunya rami kam, tapi ada jua pang guru nang kada tapi ku katujui .Kakawanan di kalas baik-baik urangnya, katuju banar buhanya tu bagayaan.rami banar tu pang.
    Sudah dulu lah suratku. Lakasi dibalas lah, jangan kada ingat.
    Wassalam

    Karina…..

  2. Banjarmasin,18-10-2008
    Gasan:Nanda nang ada di Malang

    Asalammualaikum Wr.Wb
    Apa habar ikam di sana? Mudah-mudahan baik-baik ajalah.Kalo aku di sini baik-baik aja.Nan,kaya apa ikam masih hajakah baganti pacar tarus,eh kanapa ikam wahini jarang mahubungi aku,samalam ikam rancak bakisah wan aku tantang pacar-pacar ikam.
    Eh Nan ikam sakulah di mana.Aku kam sakulah di SMADA,sakulahnya nyaman pang tapi kam kalas satunya kayu aja kam mana rigat banar kalasnya mana jam,gambar presiden wan wakilnya kam kadada di sini,bangkunya kam kaya anak kuliahan,bujur nyaman pang kada rigat baju karana mejanya putih tapi kalo ulangan kada kawa bateronan karana duduknya di ranggang akan.Nyaman di SMP wadah kita dahululah mana kalasnya batehal,barasih nyaman pang disana wadahnya,nyaman gasan balajar.sudah gin lah kaina kita sambung lagi karana aku sudah uyuh banar nah.jangan kada ingatlah membalas surat ku ini

    Wasalam

    Fithria

  3. Banjarmasin , 18 Oktober 2008

    Gasan Kawan ku Kiki A.Z.E
    di Malang

    Assalamualaikum Wr Wb
    Ki,kayapa kabar ikam? Baik haja kah ? Aku dandaman banar lawan ikam ki ai.Lawas kada malihat muha ikam.Pabila bulik ka Banjar?Jangan kada ingat ulih-ulih gasan aku lah….
    haha , ku bagayaan ja ..
    Aku wahini masuk SMAN 2 Banjarmasin ki ai.Sakulahnya bagus ai , lapangannya luas pulang tapi kalasnya kada bengkeng.Kursinya pina rusak-rusak ja pulang , hakun kada hakun ai aku mamakai kursi nang ada , pada kadada bakursi.Kakawanannya rami ai , mana aku duduk basabalahan lawan yaya nang bakas sakulah di Spensa.Takumpulai buhan nang paabutnya.. he .. Ikam pang sakulah di mana wahini ? Kayapa sakulahnya di sana ? Rami jua kah ? hehe ..
    Ki , sampai sini haja nah suratku.Balas lah , jangan kada !!

    Wassalam

    Putri ….

  4. 18 Oktober 2008
    Banjarmasin

    Gasan kawan
    Unda Hadriansyah
    Di Banjarmasin

    ASSALAMU ALAIKUM WR.WB.

    Hadri kayapa habar ikam wayah ini…? Baik haja kalo. Kalonya unda Alhamdulillah sehat walafiat . Had ikam wayah ini sekolah di mana..? Kalonya unda sekolah di SMA Negeri 2 (dua) Banjarmasin. Kayapa di sekolah ikam gonol jaukah lapangannya,wan banyak juakah baisi kawan sudah ikam…? Wan nang pahabisan pulang ikam sudah baisi pacarkah…? Sudah gin dululah,wan jangan kada ingatlah mambalas surat unda ni.

    WASSALAMU ALAIKUM WR.WB.

    Dari kawan ikam

    RADIA RAHMAN

  5. Banjarmasin,18 oktober 2008

    Gasan Anindya Marsyabella Rosiarto
    di Samarinda

    Assalamuallaikum.wr.wb.
    Ae, Bella kaya apa habar pian wayah ini ? Semogabaik-baik aja. Di sini ulun Alhamdullillah baik. Bella,lawas banar kita kada tatamu. nUlun wayah ini sakulah di SMA NEGERI 2 BANJARMASIN. Pian pang sakulah dimana wayah ini ?
    Bella, pian tau lo,SMA 2 tuh di mana ? Nang, di parak SMP kita jua tu pang ! Di sini Bel ae,beda banar lawan sakulah pas SMP. Di sini rame, kantinnya banyak, gurunya gin baik-baikjua. Di sini Bel ae, banyak ekskulnya. Ulun umpat sabuting ja pang. Hehehe…
    Bella, sampai di sini gin, surat ulun. Uyuh tangan ulun manulis rasa handak patah tujuh. Balasi lah,surat ulun. Kisah akan kaya apa sakulah pian di sana!
    Wassalamuallaikum.wr.wb

    salam manis

    Astina. Ramadhani

  6. 18 Oktober 2008
    Banjarmasin

    Gasan kawan
    Unda Hadriansyah
    Di Banjarmasin

    ASSALAMU ALAIKUM WR.WB.

    Hadri kayapa habar ikam wayah ini…? Baik haja kalo. Kalonya unda Alhamdulillah sihat walafiat . Had ikam wayah ini sakulah di mana..? Kalonya unda sakulah di SMA Negeri 2 (dua) Banjarmasin. Kayapa di sakulah ikam gonol jaukah lapangannya,wan banyak juakah baisi kawan sudah ikam…? Wan nang pahabisan pulang ikam sudah baisi pacarkah…? Sudah gin dululah,wan jangan kada ingatlah mambalas surat unda ni.

    WASSALAMU ALAIKUM WR.WB.

    Dari kawan ikam

    RADIA RAHMAN

  7. Banjarmasin , 18 oktober 2008

    Gasan Kawan ku
    Ihya wulandari
    Di Surabaya

    Assalamualaikum Wr Wb
    Ihya , nang kayapa habar ikam wayah ini? Baik hsaja kalo ? Pabila ikam bulik ka Banjar? Kalo ikam ka Banjar , kena kabari aku lah ! jangan kada . Aku dandaman banar lawan ikam , lawas banar kada malihat muha ikam nang bungas tuh !
    Aku wayah ini sakulah di SMAN 2 Bajarmasin ya ae.Ikam pang masuk sakulah mana ya ? Sakulah ku wayah ini bagus pang ya ae , tapi kelasnya pina buruk , mana kursinya baganti lagi ! Paksa ae dulu aku manduduki kursi nang bakas tahun samalam , daripada kada pakai kursi ! hehe ..
    Sakulah ikam wayah ini pang , nang kaya apa ?Kisah akan jua pang ya … Balas lah surat aku jangan kada di balas ! Ae ja gin , sampai sini haja dulu , kena ikam ku kabari pulang ! ..
    ok ok …

    Wassalam ,

    Yaya

  8. Banjarmasin,18 Oktober 2008

    Gasan Devie di Banjarmasin

    Assalamualaikum Wr.Wb
    Kaya apa kabar ikam wahini Dev? Baik-baik aja lo…Lawas nah kita kada batamu,cakah banarlah wayahini mantang-mantang beda sakulah.Sakulah ikam dimana wayahini,aku wayahini sakulah di SMA 2.
    Disakulah ikam ramilah,barapa ikung dah baisi kawan.Rami kam disakulahku,banyak banarku baisi kawan.Aku umpat kagiatan paskibra kalau ikam pang? Di dapan kalasku kam ada kolam,uma gonol banar kawa gasan bakunyung lawan jua parkirannya luas banar,kaka kalasnya gin baik-baik jua.
    Dikalasku kam,kalasnya abut banar muntungnya ganal-ganal maka kalas aku tu rigat banar pulang tapi bangkunya kaya urang kuliahan jua kam.Kalau kalas kam pang? Cara balajar kami gin lain lagi,guru-gurunya rami kam nyaman ditakuni.
    Sudah gin lah surat dari aku,aku uyuh banar na manulis.Ikam nyaman tinggal mambacanya ja.Balas lah surat dari aku.Salam gasan kaluarga ikam.
    Wassalamualaikum.Wr.Wb
    Dari sahabat ikam

    Rizqi Nor Hasanah

  9. Banjarmasin, 18 Oktober 2008

    Gasan sahabat ku Karlina
    di Balikpapan

    Assalamualaikum Wr.Wb

    Karlin, kayapa habar ikam wahini di Balikpapan ? Baik-baik haja kalo ? Habar ku di Banjarmasin gin baik-baik haja jua. Ikam sakulah di mana wahini Karlin ? Lawas banar kita kada badapat lah. Kalau aku wahini sakulah di SMADA. Tahu lo ikam lawan SMADA ? Sakulahan nang bengkeng tu nah.
    Di SMADA aku umpat kagiatan KIR ( Karya Ilmiah Remaja ). Ikam tahu lah Karlin, SMADA tuh sakulahannya ganal banar. Lapangannya ja gin jua. Kalasnya banyak banar. Tapi, kalas ku tuh buruk banar. Balum sampat dibaiki kalo lah. Aku gin banyak dapat kawan hanyar. Bagiannya tuh loco-loco bahabis. Apalagi kalo di kalas tuh kadada gurunya. Kalas ku tuh nang kaya pasar tu pang. Di kalas ku tuh ada 30 urang. Soalnya ada 2 nang pindah.
    Sudah dulu gin lah surat nang ku tulis. Singkal sudah tangan ku manulis nah. Kalau ikam ada waktu, balasi surat ku nih lah.

    Wassalam,

    Fithria Ulfah

  10. Banjarmasin, 18 Oktober 2008

    Gasan: Yusticia Qur ani Di Banjarbaru

    Assalammuallaikum Wr.Wb
    Uy Yusticia apa habar ikam wahini? Lawas banar kita kada batamu. . . Habar aku alhamdullilah baik haja. Kaya apa sakulah ikam ditelkom? Masih jua kah ikam pacaran lawam si Rahman? Ujar urang, banyak banar lakian bungas di Telkom jar. Cari akan pang aku pacar. Aku wayahini sakulah di Smada. Sukur aku kawa haja masuk smada. Sakulah aku wahini kam nyaman banar, aku umpat ekskul PMR, umai rami banar kam, kawanan ku baik-baik, Kaka kelasnya baikan barataan. Aku wahini kalas X5. Klas X5 tuh kalas nang paling rigat tapi urang-urang nya rami-rami. Aku lawan kawanan ku rancak banar bagayaan, rami tu pang. Amun ikam ka Banjar singgah karumahku. Sudah gin lah, uyuh sudah tanganku manulis, kaina haja kita bakisahan amun ikam karumah ku. .
    Wassallammuallaikum wr.wb

    dari kawan akrab ikam

    Syafarina

  11. Banjarmasin, 18 oktober 2008

    Gasan kawanku Arini di Palembang

    Assalamualaikum wr.wb

    Ui Rin… Kayamana habar ikam wahini? baik-baik haja kah? lawas nah kita kada badapatan. Mudahan ai ikam baik haja, sama wan aku di Banjarmasin.
    Ikam wahini sakulah dimana? Kayamana sakulahan ikam wahini? baik haja lah sakulahannya?
    Aku wahini sakulah di smada. Ikam tahu ja lok wan smada? Itunah, sakulahan nang di higa sakulahan kita bahari. Sakulahanku wahini gonolll banar… Kalas sapuluhnya ada dalapan kalas. Aku ada di kalas sapuluh lima. Kalasnya gonol tapi dari kayu haja lain dari samin. Bangkunya gin bangku nang kaya urang kuliahan tuh. Disini gurunya rami-rami kam. Mun manjalas akan gin lakas ku mangarti.
    Sudah dulu gin lah, aku lapah manulis..bapara kali dah aku manulis surat sagan ikam, tapi kada takirim kirim jua..apakahh masalah nya? kada ngarti jua aku.. muyak dah.. eh, mun ikam ada waktu jangan kada ingat mambalas lah..

    wassalamualaikum wr.wb
    dari kawan kam nang paling habut

    Riskitiasari

  12. Banjarmasin 25 oktober 2008

    Gasan Sahabatku Rachsa
    Di jakarta

    Ay ,kawan sombong banar lawan unda lah .kapan km ke banjar ?
    ingatkan lah ,aku nipit baju arcitic monkey di Jakarta situ lah . awas mun km kada membawakan .di Banjar kedida pank baju nya ngentoh .kena ku ganti’i duitnya .ingati ,awas kam !
    Aija lah ,tagihan larang sudah nah .kena kapan2 ku talipun .okok ?
    Oiih
    kda ngat ku nah ,maka ku me email ni hagan memadahi kalau ku masuk Smada .Jihahahah
    rami lalu kam .behhhh mentep dah sakulahannya .gurunya bunas ,baik .bahhh sip banar dah .

    Assalamualaikum Wr.Wb

    Dewi Irmayanti
    X.5

  13. Banjarmasin, 18 Oktober 2008

    Gasan Sahabatku Ratna Ferdianti Sari
    Di Banjarmasin

    Assalamualaikum Wr.Wb

    Ratna, kayapa habar ikam wahini ? Baik-baik haja kalo ? Sombong banar lah kam wahini, kadada lagi ka rumah ku.
    Eh Rat, dimana kam wahini sakulah ? Aku wahini sakulah di SMADA. Tahu haja lo lawan SMADA ? Sakulah nang jar urang tu favurit di Banjarmasin.
    Sakulah ku tu ganal banar. Parkirannya gin luas jua. Aku masuk di kalas X-5. Di kalas ku tu urangnya buhaw-buhaw. Aku banyak banar baisi kawan. Aku sakalas lawan Rizki N.H kawan kita di SMP bahari. Di muka kalas ku tu ada kulam ranangnya. Kalah kulam ranang di galanggang tu dapatnya kulam ranang di sakulah ku. he he he…..
    Aku di sakulah umpat kagiatan paskibra. Aku samalam pas tanggal 17 Agustus 2008, ku dipilih umpat mangibarakan bandira habang putih, bangga banar aku kawa di pilih.
    Rat, sakulah kam pang kayapa ? Rami lah ? Kam umpat kagiatan apa di sakulah ?
    Sudah gin dahulu lah surat dari aku, aku uyuh mangatiknya. Padahal banyak lagi yang handak aku takunakan wan ikam. Mun ikam ada waktu balas lah surat aku nih……

    Wassalam Wr.Wb

    Dari sahabat ikam,

    Puteri Fitriani Ulfah

  14. Banjarmasin,17-oktober-2008

    Gasan Adit

    Assalamualaikum Wr.Wb

    Dit kaya apa kabar kam wahini?Baik haja lo?Kabar aku di sini baik-baik haja jua.Kaya apa ikam wahini masih nang kaya dulu kah panyambatan banar?aku karindangan banar nah lawan kam lawas kada badapat pang kita wahini.
    Aku handak mangisahkan nah nang kaya apa aku wahini di kelas nang hanyar.Aku kam asuk di kalas X-5 di SMADA BANJARMASIN nang urangnnya pina maaneh barataan.Maka urangnnya panyambatan pulang,kawalan ku tuh katuju banar manyambati aku kam,tapi aku nih sabar haja urangnnya.Dangar-dangar ikam wahini masuk SMK TELKOM kah jar kawan kam.Kaya apa kalakuan ikam di sana tuh??
    Balas lah surat aku nang ini.Awas haja kada di balas,aku lapah manulisnya tahu lah gasan ikam.
    Udah dulu ya kawan.Makasih

    Kawanmu

    Risyadi

  15. Tanggal 18 oktober 2008

    Gasan Gilang
    Di Banjar

    Asslamualaikum wr.wb
    Oh kawan ku kaya apa habar kam ?!?, Baik haja kalo ?…
    Ech wahini ikam di SMA 5 kah ?, Ujar kakawanan. ya kalo ?!?
    Kayak apa di sana, Rami jua kah ? , tatamu kakawanan
    nang hanyar-hanyar. Ada jua kah nang bungas biniannya ?!?…
    Kalau ada kanal akan pang Unda lawan inya !!!…
    Ui… Kalas kam nang hanyar kalas barapa ?, Unda kalas
    X-5, nang kayak apa kaadaan kaalas ikam ?, bagus lah ?

    Ech sudah dulu lah…, bingung unda apa yang handak nda pa-
    andir akan lawan kam nah, Ayu jalah salam haja kakawanan
    di sanba lah !!!
    wassallamualaikam wr.wb

  16. BANJARMASIN , 17 OKTOBER 2008

    Gasan Ifan Radifan
    di-Semarang

    Assalamualaikum wr wb .
    Uiy Ifan , kaya apa habar ikam ? baik-baik haja kalo ? sakulahan ikam di Semarang kaya apa ? nyaman haja kalo ? Sakulahan ikam tu Taruna Nusantara kalo ?
    Ifan , aku wayah ini di SMA 2 Banjarmasin , sakulahannya nyaman , tapi pang kelasnya kada senyaman pas kita sakulah di SMP 1 Bogor . Sakulahan aku wayah ini lapangannya ganal , halaman parker kendaraannya ganal juwa . Disini Fan ae situasi belajar-mangajarnya lebih nyaman lawan epektip , muridnya sakalas 30 orang haja . Kada kaya di Bogor pang , sakalasnya 40 orang .
    Lamun ada waktu kosong , kita reunion lah di SMP 1 Bogor bahari kala , jangan kada ingat Ifan , jangan juwa pina cakah muha , lamu pina fan ae . hhe.
    Ayu haja Ifan ae , ini haja nang handak aku kesahkan lawan aku takun akan , kena lagi lah , aku kirimi surat , uyuh manulisnya wal ay . hhe
    Walaikumsalam wr wb .

  17. BANJARMASIN , 18 OKTOBER 2008
    Gasan kawanku Ical
    di-Jakarta
    Assalamualaikum wr wb .
    Uiy Cal, kaya apa habar ikam ? baik-baik haja kalo ? sakulahan ikam di Jakarta kaya apa ? nyaman haja kalo?
    Ical, aku wayah ini di SMA 2 Banjarmasin , sakulahannya nyaman ,Guru nya baik-baik jua. Sakulahan aku wayah ini lapangannya ganal , halaman parker kendaraannya ganal juwa . Disini Cal ae situasi belajar-mangajarnya lebih nyaman lawan epektip , muridnya sakalas 30 orang haja. Ada nang matan Smp 1, Smp 2, Smp 3, wan banyak lagi.
    Ayu haja Cal ae , ini haja nang handak aku kesahkan lawan aku takun akan , kena lagi lah , aku kirimi surat , uyuh manulisnya wal ay . hhe
    Walaikumsalam wr wb .

  18. BANJARMASIN , 18 OKTOBER 2008
    Gasan kawanku Doni
    di-Tanggerang
    Assalamualaikum wr wb .
    Uiy Don, kaya apa habar ikam ? baik-baik haja kalo ? sakulahan ikam di Jakarta kaya apa ? nyaman haja kalo?
    Doni, aku wayah ini di SMA 2 Banjarmasin , sakulahannya nyaman ,Guru nya baik-baik jua. Sakulahan aku wayah ini lapangannya ganal , halaman parker kendaraannya ganal juwa . Disini Cal ae situasi belajar-mangajarnya lebih nyaman lawan epektip. Ada nang matan Smp 1, Smp 2, Smp 3, wan banyak lagi.
    Dah gin dlu lah , ini haja nang handak aku kesahkan lawan aku takun akan , kena lagi lah kita sambung, aku kirimi surat , uyuh manulisnya wal ay .
    Walaikumsalam wr wb .

  19. BANJARMASIN , 20OKTOBER 2008
    Gasan kawanku Priyo
    di-Martapura
    Assalamualaikum wr wb .
    Uiy Yo, kaya apa habar ikam ? baik-baik haja kalo ? sakulahan ikam di Martapurakaya apa ? nyaman haja kalo?
    Yo, aku wayah ini di SMA 2 Banjarmasin , sakulahannya nyaman ,Guru nya baik-baik jua. Sakulahan aku wayah ini lapangannya ganal , halaman parker kendaraannya ganal juwa . Disini Yo ae situasi belajar-mangajarnya lebih nyaman lawan epektip. Ada nang matan Smp 1, Smp 2, Smp 3, wan banyak lagi.
    Dah gin dlu lah , ini haja nang handak aku kesahkan lawan aku takun akan , kena lagi lah kita sambung, aku kirimi surat , uyuh manulisnya wal ay .
    Walaikumsalam wr wb .

  20. BANJARMASIN , 21 OKTOBER 2008
    Gasan kawanku Udin
    di-Jogjakarta
    Assalamualaikum wr wb .
    Uiy Din, kaya apa habar ikam ? baik-baik haja kalo ? sakulahan ikam di Jogja kaya apa ? nyaman haja kalo?
    Din, aku wayah ini di SMA 2 Banjarmasin , sakulahannya nyaman ,Guru nya baik-baik jua. Sakulahan aku wayah ini lapangannya ganal , halaman parker kendaraannya ganal juwa . Disini Din ae situasi belajar-mangajarnya lebih nyaman lawan epektip. Ada nang matan Smp 1, Smp 2, Smp 3, wan banyak lagi.
    Dah gin dlu lah , ini haja nang handak aku kesahkan lawan aku takun akan , kena lagi lah kita sambung, aku kirimi surat , uyuh manulisnya wal ay .
    Walaikumsalam wr wb .

  21. Banjarmasin,18 okt 2008
    Gasan sahabatku Siska
    di Surabaya

    Assalamualaikum Wr.Wb

    Langsung haja lah?
    Kaya apa habar kam wayah ini ? mUdah-mudahan baik-baik haja.Kalau aku disini baik-baik haja pang.Lawas banar aku kada badapat wan ikam.Sudah jua kah baisi pacar? Bungas-bungas lah lakian nang di sana?
    Eh ikam masuk sakulah mana?
    kalau aku masuk SMADA nang favorit tuh.
    Tapi kalas nya banarai kada tapi nyaman,nyaman kalas kita bahari jua namg di ANGGREK tuh kalas 3a,sudah betehel bagus lagi pamandangan nya,kalau situasi balajar nya berubah pang,di bandingkan di ANGGREK kalau di SMADA nih kursi nya nang kaya urang kuliahan tuh.Kalau ulangan gin kursinya di ranggang akan ngalih aku bateronan.Sakulah di SMADA nih ulangan tarus kam,Pusing kapala ku tapi kadapapa jua pang supaya maingat akan palajaran yang telah di pelajari dahulu.
    Sampai di sini haja lah kaina kita sambung uyuh banar dah ku menulis.
    Salam haja gasan mama,abah dan kaka ikam.

    Wassalam.wr.wb

    dari kawan kam P.Fika Anggreyani Ali

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s